Anak itu amanah dari Allah

Sekarang nak tau berita ngan cepat bukak jer Facebook. Belum sempat keluar kat tv, kat Facebook dah keluar dulu.

2 hari lepas ada baca pasal budak umur 7 tahun kena kurung oleh bapa n ibu tiri dia. Kita tak tahu apa masalah dia tapi untuk mengurung budak umur 7 tahun kat rumah kosong tanpa elektrik, air & makanan adalah sangat tak berperikemanusiaan. Tak kira lah apa keadaan sekali pun memang tak patut kurung anak dia mcm tuh.

Umur 7 tahun tuh baya anak-anak saudara aku. Terbayangkan Mat Ayip aku nih kena kurung lepas tuh tak bagi makan, Ya Allah tak tahu nak ckp apa. Baca berita tu kat Facebook pun nak menitik air mata aku.

Aku yg tak pernah kahwin, pregnant n lahirkan anak pun boleh tersentuh pasal budak-budak nih takkan lah diorg nih tak rasa apa-apa kot? Mat Ayip tuh yg bukan keluar dari perut aku tapi first week dia kat sekolah aku dah sedih, risau semua ada. Minggu ni dah start belajar bag dia berat pun aku risau. Risau tak boleh naik tangga bas.

budak susah nak makan

Anak itu amanah dari Allah ibarat kain putih, bersih dan suci.
Tak kiralah anak kandung ke, anak tiri ke, anak angkat ke, anak saudara ke, jaga dan didik lah dengan sebaik-baiknya. Jangan dipersia-siakan hidupnya.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat