Dilema seorang pemiutang...

Bila hati sedih sangat menangis lah ubatnya.
Lepas menangis boleh lah amik air sembahyang n baca Al Quran.
Baru lah jiwa rasa tenang.

Actually sedihnya hati ni.
Hanya Allah jer yang tahu perasaan aku sekarang nih.
Rasa kecewa sgt2.
Lepas nih malas nak mintak2 hutang.
Nak bayar ke tak nak bayar ke biar aku yang tanggung sendiri.

Kekadang orang yang jadi pemiutang yang serba salah.
Nak mintak takut kecik hati.
Kalau tak mintak diamkan diri tak bayar2.
Bila dah mintak kecik hati pulak ngan cara aku mintak.
Cerita kat orang lain macammana 'zalimnya' kata-kata aku.

Aku pun bukan orang senang.
Gaji aku bukan besar n aku pun ada hutang-hutang lain yang perlu aku selesaikan
Kalau tak bayar, dah tentu Bank kejar aku.
Aku pun tertekan. Beberapa bulan dah bertangguh.
Sudahnya akaun bank rimau aku pun dah nak licin tinggal serdak-serdak jer.
Sedihhhhhhh..

Mesti aku dibenci oleh mereka dan keluarga mereka.
Zalim sangat ke aku?
Bukan aku ke yang dizalimi?
Kalau aku mati lagi ok kot. Selesai masalah diorg.
Hmmmmmmmmmmmmmmmmm
Macam dah hilang kata2 dah
Wahai hati... bertabahlah!!

Comments

  1. Replies
    1. terima kasih.. dah 3-4 hari nih baru rasa cool sikit

      Delete
  2. pasni tak payah kasi orang berhutang lagi sis. buat semak kepala je kan. tp org yang tak bayar utang sis tu memang tak patutlah buat macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah. pening kepala sebab kita berhutang bagi pihak orang. dengan bank plak tuh. kita plak yang segan nak mintak. mcm kita pulak berhutang

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat