Gerammmm

Grrrrrr
Panas jer hati aku petang tadi.
Tadi masa balik turun bawah aku tengok kereta aku kena blok.

aku siap lukis!

Masa aku parking tadi elok jer sekali tetiba bila aku nak balik tengok ada plak motor n van bangang abadi nih parking blok aku depan belakang.
Yang aku geram tuh pemiliknya ada jer dok perhati aku kat kedai motor tuh.
Rasa macam nak sumpah seranah jer sebab buat bodo tak nak alih.
Kalau aku nih cantik jelita mesti diorg dah pakat2 alihkan motor n van tuh.
Tapi aku disebabkan macam anak badak terus gelak2 perhati camner aku nak keluar.
Macam &(*^%^$%  betul.

Tapi sorry lah brother gua bukan baru setahun jagung bawak kereta.
Berkat akal dan fikiran yang Allah bagi kat aku. 
Akhirnya berjaya aku keluarkan kereta aku!

Aku bukan sajer2 ckp kalau cantik jelita tuh.
Bukan sekali aku kena, dah banyak kali.
Tapi yang buat aku paling panas hati kejadian kat pos office beberapa tahun yang lalu.
Memang nampak sangat diskriminasi dia tuh. 
Org lain boleh, bila aku suruh aku cari parking tempat lain siap marah jerit2 lagi.
Geram betul time tuh memang darah aku betul2 naik rasa macam nak pengsan sebab marah sgt kena diskriminasi macam tuh.

Kat mana-mana pun ada jer diskriminasi utk org macam aku nih.
Cer bukak tv ke radio ke.
Macam aku dgr radio harituh siap ckp nisbah perempuan ngan lelaki 15:1
Kalau tak suka boleh buang sebab ada 14 lagi.
Macam bangang jer statement brother tuh.
Pastu ada sorg penyampai radio nih siap suka usha pemanggil pompuan.
Kalau tak pemanggil tak bagi facebook pastu mesti ckp mesti tak lawa nih. Macam *(&*&* kan? 

Lawa ke hodoh ke, gemuk ke kurus ke, tinggi ke rendah ke 
Semua tuh ciptaan Allah. 
Siapa lah kita nak mempertikaikan ciptaan Allah.

Masa mula2 dulu sedih gak tapi dah lama nih aku ok jer.
Buat bodo jer bila dengan bunyi langau2 tuh.
 
EEEEE kejadian tadi buat aku rasa lagi lah menyampahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh sangattttttttttttttttttttttt dengannnnn ???? 

Sendiri fikirlah!

Comments

  1. sabar la ya..memang menyakitkan hati bila kena kejadian macam ni..abaikan ja la orang2 yang suka bt diskriminasi ni..apapun, kita tetap bersyukur dengan kurniaan Allah..gemuk ka kurus ka..semua pun cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sakit hati bila kena mcmnih. tapi saya sabar jer sebab dah byk kali kena. takpelah saya tetap bersyukur semua ni ujian Allah. tapi adakala mengundang air mata juga huhuhu

      Delete
  2. marahnye..sabar ye..salam perkenalan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat