Kenduri Kahwin @ Singapore

nasi beriani, daging beriani, ayam masak merah, ikan sweet n sour & udang sambal

Sebagai peminat 'tegar' makanan (over tau aku nih), aku paling suka pegi kenduri kahwin kat Singapore.
Bukan apa, selalunya makanan kenduri kahwin kat sana meriah sangat.
Cerita lama nih. Cerita tahun lepas. Cousin aku kahwin.
So ber'dua' kereta lah kitaorang ke sana (utk family aku jerlah)

amboi ayip. sedap ke makan tuh.

Kali ni kenduri anak pakcik aku nih (adik mak aku) ada bermacam lauk pauk n kuih muih.
Yang paling best kenduri nih ada udang besar2 plak tuh.
Bukan lauk pauk meja beradap tapi memang lauk pauk untuk semua tetamu.

Air siap ada 10 tong diimport dari Pekan Nenas, Johor

Pakcik aku nih kahwinkan anak bougsu dia. Kira anak yang last so mestilah meriah.
Mak aku jer anak bongsu dia tak kawin2 lagi (tangan kat bahu mata pandang atas ek).
Nasib baik tak sesat g umah pakcik aku nih. Waze memang tepat.
Takut actually bawak kereta kat Singapore nih.
Lain negara kan lain sistemnya. Paling tak paham kat traffic lightnya.
Ada yang ijau takleh jalan n ada yang merah boleh jalan.
Pening arrrrrr

penyanyi yang diimport dari Malaysia

masa nih pengantin lelaki nak g rumah pengantin perempuan.
Lama tak jumpa kenduri kahwin lelaki n perempuan hari yang sama.

lawa pelamin

Apa-apa pun kalau kenduri kahwin kat Singapore start tahun nih memang tak pegi kot.
Cuti kan sudah tukar huhuhuhuhuhu

Comments

  1. salam..

    bestnya..meriah kenduri..bab paling best time kenduri selain berkumpul dengan sanak saudara adalah makanan yang banyak kan..memang suka la..heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. ya betul tuh selain dari hari raya, time kenduri kendara lah dpt jumpa saudara mara. tapi yang part paling fav. dah tentu makanannya hihihihi

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah