Memory Maggi

Maggi Kari Meletop nih heeee

Sesekali makan maggi sedapkan?
Kalau korang makan maggi selalu letak apa?
Kalau aku makan maggi cukup ngan telur sudah.
Telur jangan kasi pecah, ada goyang2 sikit.
Fuhhh sedap betul.

Dulu masa study maggi adalah makanan kegemaran aku.
Selain mudah dan ringkas dimasak, Maggi juga agak murah.
Secara tak langsung dapat menyumbang kestabilan poket aku.
Lagipun maggi yang aku dapat free hihihi balik kampung sengeh2 kat mak or akak2 akak aku
Dapatlah bekalan sebulan maggi ekekekekeke.

Haritukan aku ada cerita masa aku duduk kolej kediaman kat UiTM Shah Alam kan?
Camner maggi aku bersusun tinggi sampai ke siling bilik kan.
Ada satu hari tuh tengah-tengah malam buta kelaparan.
Plak tuh stok maggi tak banyak n yang ada roti.
So apa lagi roti tuh cecah ngan kuah maggi.
Hahahaha sadis betul hidup aku dulu. 

Semester pertama or budak itm panggil part 1 memang sakit sikit.
Sebab PTPTN lambat masuk.
Semester kedua or part 2 baru dapat merasa duit PTPTN.
Tapi syok ler campur ngan duit part 2. Merasa lah kaya kejap.
Tapi bila ingat balik, rasa macam pelik jer.
Mana lah pegi duit2 aku tuh ek?
Boros betul aku belanja.
Ada orang siap boleh kumpul beli kereta bila grad.

Aku?? huh
Biarlah hanya Allah yang lebih mengetahui

senyum tak perlu kata apa-apa

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat