Main masak-masak

Masa kecik2 korg suka main masak-masak tak? aku suka. masa study dulu housemate aku lah paling suka bila aku ada. sbb bila weekend jer pagi2 da dgr aku menggoreng sesuatu. mmg lah aku rajin masak masa kat umah sewa. dah aku lapar. masak lah jalan penyelesaiannya. betul tak? kalau skrg nih agak malas lah nak memasak. tak tau kenapa. rasanya sbb ada tukang masak lagi hebat n sedap kot daripada aku. sbb tuh malas tuh melampau2 hehehe. tapi kekadang tuh bila kena weekend yg akak aku ada ko-ko kat sekolah maka bab masak memasak nih aku take over. igt lagi masa dok umah sewa kat section 6 shah alam. sanggup tuh naik bas mini pagi2 nak pegi kompleks pkns cari bahan nak memasak. jauh tuhh padahal boleh jer pegi pasar kat section 6 tuh kan. alasan nak pegi McD's kan? n kadang2 hari minggu aku da ke pasar kat section 6 tuh cari bahan nak masak. time tuh suka cuba resepi2 baru. skrg nih? beli buku jer lah tapi buatnya tidak!

sebelum

sesudah
Roasted chicken. aku tukang siapkan ayam n gaul2kan bahan. yg sediakan bahan akak aku. anak saudara aku ckp sedap. padahal bahan campak2 je.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat