Makan-makan: Birthday Mak

happy birthday Mak! ini aje yg mampu heeee
Semalam baru sempat buat makan-makan besday mak aku nih. so aku n akak aku jemputlah abg2 n akak2 aku yg lain join sama makan2 besday nih. actually kitarog jarang sgt celebrate birthday mak aku. bukan tak igt ke apa. tapi tarikh birthday yg dalam kad pengenalan tuh bukan betul. tuh tarikh cabutan je. sbbnya arwah atuk aku dulu lmbt daftar sbb masa tuh jepun baru je attack malaya. arwah atuk aku cuma igt tahun aje. sama ngan arwah ayah aku. dia pun tarikh cabutan. and actually tahun yg dia lahir n tahun kad pengenalan adalah berbeza. lahir plak tahun 20-an so paham2 jelah. lagipun arwah tok mak aku dulu sorg balu. tok bak aku meninggal masa arwah ayah aku dalam perut mak dia lagi. so time dulu2 masa arwah ayah aku ada lagi kitaorg suka celebrate anniversary mak n ayah aku. sbb tak tau besday real bila kan. but now dia takde selalu celebrate masa hari ibu jelah. tapi tahun nih sbb tahun dia umur 70 tahun kan so tuh yg nak buat makan2 sikit. n rasanya nak stick jer lah tiap2 tahun bulan oktober celebrate sesuatu walaupun tarikh tuh bukan tarikh yg real. 

makan2 yg sempoi sbb yg dtg pun org2 yg sempoi :)
Semua makanan tuh akak aku n aku yg masak. siap masak ala2 masterchef lagi. yg jadi ketua chef nya mak aku hahahaha. masak byk2 lauk tapi bagi 3 jam siap. sudahnya dekat 4 jam gak lah siap. kitaorg masak pulut kuning, nasi arab, ayam bakar, kari daging, sambal udang n telur, sos keledek n tomato salsa. alhamdulilah kenyang semalam heheheeheh

budak 2 org yg sibuk. mcm birthday dia jer plak
Lepas nih masak2 raya haji plak. yesssss aku keje khamis sebelum raya haji tuh. wakakakak nampak sgt pemalasnya nak masak kan. letih masak2 nih. nasib baik raya haji nih mmg tak buat sambal goreng yg leceh lagi melecehkan itu!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat