How's your Ramadan?

Salam Ramadan.

Lama tak menulis rasanya. Post yang aku post tiap-tiap hari tuh pun stok lama-lama yang dah lama aku simpan. Sampai stok draft tinggal 2 je. Bila nak menulis lagi pun tak tahu.

Bulan Ramadan tahun ni penuh dengan pancaroba. Kalau last year mak aku sakit, this year plak akak aku plak sakit. Actually lebih kepada sakit mistik.

Bab masak memang bila weekend or hari cuti memang aku 100% buat semua. Kalau tahun-tahun yang lepas aku sebagai pembantu je, tolong mana yang patut.

Kesian gak ngan mak aku sebab kalau hari kerja mak aku yang kekadang masak. Aku plak balik lambat. Actually aku geram gak ngan bos aku. Takkan dia tak paham kitaorang kena balik cepat.

At least bagi lah kelonggaran pada bulan puasa. Last year tak macam nih pun. Pukul 5 petang dah boleh balik. Tapi sekarang nih pukul 5.30 pun belum tentu balik. Sejak start puasa aku balik pukul 6 lebih jer. N sejak puasa aku belum pernah lagi lalu jalan yang biasa aku guna. Aku lalu ikut long cut (bukan short cut ya) sebab ikut long cut tak jem, kalau ikut short cut memang 2x ganda ikut jalan long cut.

Tension ngan kerja sekarang lagi lah 2nd boss macam hampeh. Agaknya perempuan tak boleh jadi bos kot. Rasa macam nak jerit jer ngan dia baling fail, amik handbag dan ucapkan goodbye. Haishhhhhh kalau lah aku mampu buat gitu. Dah lah orang pertama datang n aku jugaklah orang terakhir yang balik. Fed up dah. Kenapa lah aku tak boleh selamba land datang pukul 9 pastu balik awal??

Kekadang aku rasa dunia nih tak adil untuk aku hmmmmmmmmmm....

Penatlah aku dah letih sangat. Letih sangat-sangat...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat