Kerana Sosial Network...

Aku sekarang nih dah jarang-jarang update status kat Facebook.

Kalau dulu marah sikit jer update kat facebook.
Sakit hati sikit jer update kat facebook.
Sedih sikit jer update kat facebook.

Tapi sekarang nih macam malas dah.
Update gambar pun malas.
Kalau ada pun yang aku amik kat Instagram.
Kalau aku rasa nak share kat facebook aku share.
Kalau tak memang kat instagram jer lah.

Kekadang aku perasan lah kat mana-mana facebook mesti ada pengkomen yang agak annoying.
Macam ada satu status yang aku baca masa hari bapa.
Beria-ria kawan sorg nih wish hari bapa kat bapa dia.
Tapi datang sorg kawan lagi dok komen kesedihan dia tiada bapa.
Cara mengkomen tuh macam marah jer kat member tuh sbb dia ada bapa lagi.

Kenapa perlu kita nak kacau kegembiraan orang.
Tak salah ingatkan orang bagaimana perlunya kita menghargai orang tua yang masih ada.
Tapi tak perlulah sampai komen macam tuh sekali kat status orang.

Ada satu lagi yang aku baca pasal keluarga.
Tak payah lah nak campuri urusan keluarga orang lain.
Walaupun orang tersebut adalah kawan baik kita sendiri.
Walaupun tau cerita sebenar tak baik kan tetiba terlibat sama ngan konflik keluarga tuh.
Semua orang boleh baca pulak tuh.
Apa lah saudara mara orang tuh akan cakap.
Jaja cerita ngan orang luar ke?
Not nice ok.
Dah tahu senyap-senyap. Tak payah libatkan diri ngan konflik orang especially konflik keluarga

Ok tuh jer aku nak cakap.
Jangan marah.
Yang baik kita jadikan tauladan yang tak baik kita jadikan sempadan.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat