Cerita Seminggu

Sejak 2-3 minggu nih memang takde mood langsung nak tulis blog. 

Bukak blog, baca blog orang pastu tutup. 

Takpun dok layan bukak facebook, tah link mana-mana mcm oh media ke, sukan star ke, pen merah dot com ke or siakap keli ker terus khayal sampai tak sedar dah 1 jam dok mengadap.

Kerja plak hari-hari kalau balik belum gelap memang tak sah lah. Sejak lepas Deepavali haritu, hari-hari pukul 7.30 malam mesti sampai rumah.

So malam memang letih. Pukul 9 malam dah belayar ke lautan pasifik. Mana sempat nak tulis blog.

Plus aku nih dah 4 hari sakit perut plus demam. Mula-mula demam, semua badan aku sakit-sakit n kaki lemah jer. Ingatkan kena sampuk penunggu longkang depan opis aku sebab sebelum tuh aku dok sauk ikan gapi kat longkang tuh. Lepas demam terus kena diarrhea sampai lah skrg lom baik lagi.

This week plak bz nak buat besday party untuk 2 orang jantan kesayangan aku (amboi kasar bahasa aku hahahha). Besday anak-anak saudara aku plus akak & abang aku yg semua jatuh bulan ni. 

Yang paling tak sedap tuh aku nak tempah lah kek utk bawak pegi sekolah tadika mat ayip next week, tapi sampai sekarang orang yg aku nak order tuh tak reply msg aku. Mula-mula call tak angkat. Lepas tuh angkat. Dah angkat suruh whatapps. dah whatapps jawapan yang aku dapat 'nak kek tuh ye' aku jawab ya n tanya harga n sampai la nih tak jawab. Kalau tak boleh buat cakap jer lah tak boleh buat jangan lah buat orang tertunggu-tunggu. Tau lah aku nih bukan regular customer ko kalau awal-awal ckp ko tak boleh buat kan senang. Boleh aku cari solution lain. Msk nih dah 3 kali kena. Dulu tanya nak belajar pastu senyap. Ke 2 tanya pasal fancy cookies pun senyap juga. Sampai aku beli set cookies cutter. Ada 101 design beli kat Wilton.  Ke 3 nih tanya pasal kek. Ada jawapan tapi terus senyap. 

Aku nih bukan orang yang memaksa2 orang nak jawap bila kita tanya 2-3 kali jawapannya 'nanti ye' memang tak ada lah aku dah give up terus. Nak meniaga buat lah cara meniaga tapi kalau takat nak meniaga untuk regular customer, kirim salam jer lah ye. Banyak kedai kek lain! 

End up aku order kek ngan Secret Recipe walaupun takde gambar kartun mcm si mat ayip tuh mintak (harap-harap si mat ayip jgn bertukar jadi raksasa next week dah lah ye). Nak wat camner dah takde option lain lah sbb aku masih mengharapkan org tuh reply whatapps aku. Kesudahannya hampeh!

Comments

  1. Ala kesiannya awak..kalo dekat boleh tempah dengan wana.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah saya semalam masa tulis entry nih dah terbayang kek awak. tapi apa kan daya jauhh huhuhuh

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat