Sedih betul baca Artikel nih

Paper BH smlm

Beli paper Berita Minggu tak smlm? Sedih betul bila baca artikel nih. Sebak n bergenang air mata aku. Ketika kanak-kanak sebaya dia bersuka ria cuti sekolah nih dia 'bekerja' dari pagi sampai ke malam cari rezeki. Kanak-kanak sebaya dia nangis2 nak mintak iPad or apa2 gajet lain. Tapi dia? bekerja cari wang nak bantu family. 

Sedihnya. Aku tak boleh dgr cerita-cerita mcm nih. Especially yang melibatkan kanak-kanak n warga emas. Kalau nampak org yg dah tua masih buat kerja cari rezeki rasa mcm nak menitis air mata aku tgk. Aku harap adik nih tabah jalani kehidupan dia. Aku doakan adik nih berjaya dunia dan akhirat. Murni sunggu niat dia nak bantu keluarga. Walaupun masih kecil tapi masih ingat nak bantu family. Dah lah tuh dia tak mintak pun balasan wang. Aku boleh bayangkan camner. 

Sedih... Semoga Allah memelihara dan melindungi adik ni. Semoga adik berjaya dunia akhirat dan menjadi manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Kami (my family) berjaya buktikan kemiskinan bukan penghalang kejayaan...
Di mana ada kemahuan disitu ada jalan...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah