Cuti, Cuti dimana kau Cuti!

Jelous nya bila tengok blog or facebook orang lain. Semuanya post gambar cuti. Uwaaaa aku nak cuti pun susah. Bila akhir tahun nih orang lain dok berlumba-lumba nak habiskan cuti. Tapi aku? nak cuti pun susah gila. Lagi lah harini aku dijadualkan balik lewat. Nasib baik semalam Johor public holiday. Boleh lah bemalas-malasan sehari. Patutnya harini aku cuti sambung cuti semalam tapi tetiba ada plak kerja penting. So terpaksa 'korban' kan cuti itu. Bosan actually kerja kat tempat aku nih. Kalau ada duit banyak pun tak guna sebab tak boleh pergi mana2. Nak cuti 1 hari pun bercinta nak mintak ini kan pula nak cuti seminggu?? Nasib baik cuti aku tahun nih cuma tinggal 3 hari setengah jer. Takde lah rasa rugi sgt kan. Last year pun cuti habis. 

Phobia juga bila nak mintak cuti nih. Sebab pernah kena jerit gila babeng ngan boss sbb aku mintak cuti 3 hari. Dia igt aku berkira nak habiskan cuti. Padahal aku nak pegi konvo akak aku n dalam masa yang sama pegi bercuti ngan family dia. Kalau orang lain tuh mmg dah letak resignation letter tapi aku still kerja kat sini. Kena mandram ke apa aku nih?

Tapi apa-apa pun next year aku tak peduli. Approve or tak approve aku pegi gak. Mana boleh takkan nak burn gitu je ticket flight aku tuh kan?

sighhhhhhhh

Ok tidur! sbb hari nih kompem balik keje lepas Maghrib. Boss ohhh boss kenapa lah ko suka sgt buat keje last minit!

Comments

  1. OMG!! Me also in the same boat with you!! Boss sgt kedekut & sgt berkira bila saya nak cuti, padahal guna cuti tahun sendiri bukannya amik advance leave ponnnn. Ari tu adik saya kawin, majlis kat kl ari ahad, saya mintakla cuti ari isnin, satu hari je okay, tp die tak kasi saya cuti suruh saya balik jb ahad malam isnin tu jugak! giler tensen ok. saya sampai bertekak dengan dia baru dia approve cuti. hampeh..

    the only thing yang buat saya stress pasal workplace ni because susah sgt nak cuti. sampai saya buat andaian, boss ni tak kasi aku cuti sbb dia tak reti nak handle keje time aku cuti. sbb aku ni org penting. boleh gitu? (kes puji diri sendiri lah pulak...)

    Uni recently posted...

    Tertidur Dalam Walker

    ReplyDelete
  2. sama lah mcm saya. mmg susah nak mintak cuti. masa saya pegi umrah dulu dia bagi cuti tapi turun kapal terbang jer tak sampai 12 jam dah pegi kerja. bayangkan lah perjalanan flight saya 12 jam. dua minggu jugak saya mcm org tak cukup tidur

    ReplyDelete
  3. umrah 14 hari kan? gaknye kalau saya nak pergi umrah memang konfem tak lepas lah dengan perangai bos macam ni. huwaaaa...

    Uni recently posted...

    http://www.mystorymory.com/2012/12/maternity-pad-pilihan-saya.htmlMaternity Pad Pilihan Saya

    ReplyDelete
  4. yup tapi saya mintak cuti 11 hari. tak campur sabtu ahad. itupun dia igt saya dah balik sehari sebelum tuh. dia igt 1 hari tuh saya cuti extra nak rehat

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah