Catatan Perjalanan - Sabah Part 3: Pekan Nabalu

Sambungan dari Catatan Perjalanan - Sabah Part 2: Rumah Terbalik, Kg. Telibong, Tamparuli

belum apa-apa dia dah tidur dulu

Lepas aje dari rumah terbalik tuh kitaorg pun menyambung perjalanan ke Ranau. Di mana kat sini ada banyak tempat yg kitaorg nak pergi. Tempat pertama yang kitaorg nak stop adalah Pekan Nabalu. Sapa yang pernah pergi Sabah ni tau lah kot camner jalan2 kat sini. Jalan mendaki bukit. Kalau aku kena bawak kereta kat sini, mmg sorrylah tak berani hihihihi. Masa dalam perjalanan tuh mmg dah nampak dah Gunung Kinabalu. Cuma puncaknya tak nampak. dilitupi awan. Mmg banyak breathtaking view sepanjang perjalanan  Oleh kerana aku pegi nih kira2 dua bulan yg lepas so aku lupa lah pukul berapa aku sampai kat Pekan Nabalu nih wakakakaka

turun jer dari kenderaan yg bawak kitaorg terus nampak view nih. 

Kat Pekan Nabalu nih mula2 turun nak amik2 gambar jer kat sini. Tapi biasalah kalau dah perempuan kan mesti tak sah kalau tak singgah kedai2 n gerai-gerai yang jual barangan cenderahati. Macam-macam ada jual kat sini n harganya pun boleh tahan juga. Tapi kena pandai tawar-menawar lah. N kat sini jugak aku n akak aku g borong tshirt n beberapa cenderahati yang lain. Tapi mcm biasalah lah kan mcm kat Istanbul dulu, akibat gelojoh sgt nak shopping sampai gambar2 kedai2 n gerai2 tuh pun aku tak amik hihihih. Macam takde apa kan nak cerita kat Pekan Nabalu nih so lets pictures do the talking, breathtaking view dari Pekan Nabalu:-

nyaman je kat sini

hijau je

Indahnya bumi ciptaan Allah

view yg cantik kat Pekan Nabalu nih

Next post: Kaki Gunung Kinabalu

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah