Catatan Perjalanan - Sabah Part 6: Spa Ikan, Sungai Moroli, Ranau

Sambungan daripada Catatan Perjalanan - Sabah Part 5: Kundasang Memorial Park

Dalam perjalanan ke Spa Ikan. Banyak tanam mcm sayur jer tepi2 jalan nih

Lepas jer Lunch kat Pekan Kundasang kitaorg proceed ke Spa Ikan, Sungai Moroli, Ranau. Mula-mula dah terbayang spa ikan kat kedai-kedai spa ikan yg banyak ada kat semenanjung. Pastu boleh plak terbayang yang ada kajian mengatakan spa-spa ikan yang kat kedai tuh merbahaya. Sekali bila masuk kawasan sungai baru tau. Rupanya spa ikan yang kat sungai hehehe. N ikannya bukan ikan kecik2 tuh tapi ikan kelah yang besar-besar. 

Kawan akak aku. Besar-besar plak ikannya

Nak masuk sini ada bayarannya. RM5 utk dewasa n RM2 untuk kanak-kanak. Tapi ini harga untuk kaki jer. Kalau nak satu badan tuh dah harga lain. Setiap seorang diperuntukan masa sebanyak 15 minit untuk satu sesi. Makanan ikan plak berharga RM1. Mula-mula nak masuk tuh mmg takut lah. Hahaha kawan akak2 aku siap menjerit2 takut. Mula-mula mmg takut tapi bila dah lama tuh baru ok sikit. Cuma tak tahan bila kena gigit rasa geli plus sakit. Takdelah sakit sgt. Mcm sakit kena gigit semut gitu. Bila ikan yang besar lalu kat kaki aku jer aku dah cabut lari hahah. Ada sekali tuh boleh plak akak aku baling makanan ikan kat kaki aku lagi lah semua ikan dtg. Akak aku tak berendam kaki langsung. Takut katanya hahhahah. Apa pun kat bawah nih gambar2 yang aku sempat amik. Enjoy!

nak ambik gambar bukan boleh sembarang. kena bayar dulu

berani plak kwn akak aku nih

ikan tgh kejar aku


Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah