Alhamdulilah...


Tahniah Ahmad Hamka!

Ahmad Hamka ni cucu mak aku merangkap anak saudara aku yang ke 16.
Anak bongsu akak aku nih umur 15 tahun tapi aku tetap anggap umur dia 5 tahun.
Sebab manja sangat! anak bongsu lah katakan.
Harini sedia maklum result PMR keluar.

Alhamdulilah. 
1 jer lagi nak dapat 8A. 7A 1B
Yang terkilan tuh 1B tuh subjek Pendidikan Islam. Sebab masa trial dia dpt A untuk subjek tuh
Katanya ramai yang dpt 7A n 1 A,B or C untuk subjek Pendidikan Islam. Format baru katanya.

Yang paling frust maknya lah luahkan perasaaan kat Whatsapp. Aku sebagai makciknya pun frust jugak.
Sebab mmg harap sgt dia boleh teruskan streak dari UPSR. Tapi nak buat camner kan semuanya ketentuan dari Allah. So terimalah. 7A tuh kira cemerlang gak kan.

Satu kelebihan dia nih otak dia ada lebih sikit memori. Kat rumah jarang belajar. Bukak buku 1-2 muka surat pastu tidur. Tapi bila kat kelas dia tumpukan dan fokus 200% dgn apa cikgu dia ajar. Kata akak dia apa yang cikgu dia ajar semua melekat dalam otak dia. Cuma kalau dia baca kat rumah lebih sikit insha Allah lagi cemerlang. Ada hikmah gak tak dapat 8A, sebab nak SPM nanti dia main2. Yelah SPM lagi susah subjeknya. Skrg nih dia dah sedar sikit kalau dia fokus kat kelas + baca buku kat rumah lagi cemerlang yang dia dapat.

Apa-apa pun iPad mini yang Mak Cah dia janjikan telah terbang melayang-layang. Hihihi
Tapi hadiah flight tiket ikut aku melancong dari mak dia tetap dapat. Hehehe

Teringat masa dia kecik-kecik. Mak aku  jaga dia bila mak dia pegi kerja. Aku tolong jaga masa tunggu result STPM. Buai dia tidur sampai aku yang tertidur, tukar lampin, mandikan dia, suapkan dia makan. Still rasa dia budak umur 3 tahun lagi.  Tahun depan kamu dah umur 16 tahun. Hmmmm cepat betul masa berlalu...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat