Kali pertama

Apa perasaan anda bila beli kereta baru?
Mesti seronok gila kan?

Aku servis kat pusat jualan n servis Perodua. Bila servis kereta, kat sini ler aku pegi walaupun mahal dari bengkel luar. Aku tak caya sangat bengkel luar cos aku perempuan lak tuh takut kena tipu. Kalau kat sini aku memang percaya sebab sejak zaman aku pakai kancil hantar kat sini. Takpelah kan apa salahnya bayat lebih sikit untuk good service n genuine spare part. Yang untung kereta aku n aku gak kan. 

Actually aku tgh bosan gila tunggu kereta aku siap servis. Ngantuk tahap gaban dah nih kalau disorongkan bantal mau esok pagi baru bangun. 

Sesambil tunggu kereta siap aku perati ler gelagat manusia kat sini. Ada yg bawak 1 family pegi servis kereta. Perghhh kalau aku bwk mat ayip mau meroyan kat sini kebosanan. Tapi budak2 nih relax jer aku tgk.

Yang paling best perati gelagat org baru dpt kereta. Perghhh senyum lebar sampai ke telinga. Bila tgk diorg teringt balik masa mula2 aku nak beli kereta. Kereta pertama aku KANCIL 660. Masa tuh gaji kecik sgt baru sampai nak buat loan pun kena guarantor. Masa tuh aku baru 1 bulan dapat lesen. Memang dah target kalau dpt lesen nak terus beli kereta. Tapi lmbt kemain nak dpt kereta tuh. Aku tempah tgh2 bulan 12 akhir bulan 1 2004 baru aku dpt. Masa tuh aku tak nampak org hantar kereta kat umah aku sbb aku kerja. 1st aku nampak bila akak aku ambik aku kerja dgn kereta tuh. Memang tersengih sampai ke telinga. Kereta pertama lah katakan.

Lepas 3 tahun pakai kereta tuh aku mula ngidam kereta lain. Yelah kereta kancil tuh tak sesuai ngan saiz badan aku wakakakka. Masa tuh mmg minat ngan myvi. Kereta sederhana besar kira ok kan. Lepas berkira2 last2 aku tempah 1 (takkan tempah 3 plak kan). Aku tempah ujung bulan 8 tapi aku dpt tgh2 bulan 11. Nak dekat 3 bulan gak. Masa tuh myvi tgh hot n masa menunggu mmg agak lama.

Masa tuh kereta tuh dihantar ke office aku sebab dia nak ambik kereta kancil aku. Mmg sedih gila berpisah ngan kancil. Tapi dlm masa yg sama suka sgt sebab dpt kereta yg dah lama aku ngidam. Masa 1st bwk kereta tuh mmg berdebar2 ler sebab dah biasa bwk kancil kan sekali bwk kereta besar sikit. Alhamdulilah ok rupa2 nya sama jer hihihi.

First year mmg jaga bebetul kereta tuh bila msk 2nd year nan hado. Basuh pun sebulan tak sekali hihihihi.

Sekarang nih dah takde ngidam2 lagi dah kereta tuh sebab memang bercita2 nak pakai kereta tuh selagi hayat dikandung badan kereta tuh hihihihi.



Tapi actually walaupun dah lebih 10 tahun aku drive kereta baru2 nih jer aku berani bwk kereta jenis sedan yg panjang2 n mpv. Huhuhuhuh

Comments

  1. salam dear,.. mama memang pakai kereta mama sampai bila-bila kot, malas nak berhutang, dari berhutang baik buat makan pakai anak.. hihi

    Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. yup betul tuh malas nak menambahkan hutang kan pakai selagi boleh huhuh.

      Terima kasih sbb follow blog kita yg tak seberapa nih hihihihi. Kita nih silent reader mama huhuhu

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat