Catatan Perjalanan: Makassar Part 3

Sambungan dari Makssar Part 2

Pintu masuk Trans Mall

Kat Makassar nih banyak shopping mall yang agak canggih-canggih gak ler. Maybe sebab sosio ekonomi penduduk Makassar yang agak baik sebab tuh banyak shopping complex yang moden-moden. First sekali kitaorg pegi Trans Studio Makassar. Trans Studio nih terletak kat Trans Mall Makassar. Pegi Trans Studio tak yah risau panas or kulit jadi gelap ke sebab theme park ni dalam bangunan.

Entrance Trans Studio Makassar

geram tengok rama-rama nih

Tiket masuk kat sini tak silap aku bila dah convert duit Malaysia RM60 untuk dewasa dan RM40 untuk kanak-kanak. Mula-mula tuh macam berkira-kira nak masuk. Tapi bila dah memikirkan takde tempat lain yang nak dituju maka bayar jelah. 

Cantik juga dalam theme park nih.

antara ahli-ahli rombongan

Kat dalam theme park ni ada banyak permainan yang sesuai untuk orang dewasa dan kanak-kanak. Yang best sebab theme park nih dalam bangunan so memang takyah nak pikir pasal panas ke apa. Kalau bab permainan tuh pada aku so-so jer lah. Tapi ada beberapa permainan yang agak mencabar gak.

kat area sini ada rumah hantu

antara permainan yang ada kat sini

Anak-anak saudara aku hampir mencuba kesemua permainan yang ada kat sini. Aku plak? macam biasa jadi jurugambar jer. Amik gambar pastu terus post kat facebook or instagram. Kopak duit mak beli pakej data roaming. Tapi aku ada masuk satu jer permainan kat sini. Rumah Hantu or Dunia Lain Trans Studio Makassar. Seriously aku ingat rumah hantu nih biasa-biasa jer. Naik plak keretapi yang boleh duduk 4 orang. Aku igtkan kereta tuh sambung naik ramai-ramai sekali bila dah jalan aku tanya lah ngan anak saudara aku sekali tengok takde kat belakang. So nyesal ok sebab sebelum tuh anak saudara aku nak duduk sebelah aku aku suruh dia duduk belakang sekali lain kereta plak. Bila masuk jer dengar muzik n sound effect tuh meremang bulu roma ok. So apalagi aku tutup mata n tutup telinga lah. Tunduk jer tak nak tengok apa-apa. Serious memang seram gila rumah hantu ni. nak2 bila sampai kat area hutan dengar Kak Pon menangis n mengilai, pastu ada suara budak-budak lah. Aku memang tak bukak mata langsung n tutup telinga sampai akak aku panggil pun aku tak dengar. Dia ajak borak2 supaya tak seram tapi aku memang tak nak dengar langsung bunyi-bunyian tuh. Plak tuh perjalanan panjang bebebenar rasa lama betul nak sampai penghujung. Sampai penghujung jer memang lega gila. Tapi takde orang jaga pun. Mesti budak yang jaga tuh g tengok cctv gelak kan kitaorang kot. Fuhh kalau tau camtuh bawak earphone pastu bukak ipad rakam apa yang ada kat dalam tuh. area yang seram area hutan, bilik mayat, yang lain tak sanggup nak bukak mata.

area kanak-kanak

Sepeda terbang bukan spendar terbang ekkek

Trans Studio Makassar

Kitaorang round kat sini dari pukul 10 pagi sampailah pukul 2 petang. Makan kat dalam Studio jer. Kitaorang ada beli macam cucur sayur cecah ngan sos. Perghh sedap gila rasannya. Plak tuh cuma ada 3 jer. Dah abis plak. Lepas solat n makan kitaorang pun keluar lah dari Trans Studio nih. Tapi pengalaman masuk rumah hantu kat sini memang tak leh lupakan sampai bila2 ekekekeke

Sambung lah ek ke Part 4.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah