Catatan Perjalanan: Makassar Part 4

Sambungan daripada Makassar Part 3

Singkong goreng & gulungan sayur. Singkong goreng ngan sambal
tuh sedap gilerrr

Lepas jer keluar dari Trans Studio, kitaorang jalan-jalan kat sekitar Trans Mall tuh. Orang dah mula ramai kat Mall tuh. Anak-anak saudara aku plak tak makan lagi so kitaorang cari lah tempat makan. Last-last makan kat food court diorg. Satu yang aku kagum ngan food court kat Mall kat Makassar nih adalah sgt high class n bersih. Alah lupa plak nak amik gambar food court diorg. Tapi diigtkan sekali lagi kat Mall jer lah ye yang bersih hihihihi.

Pantai Lotsari

Lepas jer makan kitaorang keluar dari Trans Mall tuh menuju ke Pantai Lotsari. Kat pantai tuh ramai orang betul. Petang sabtu lah katakan. Budak yang main gitar tiru si Tegar tuh memang berlambak ada. Tapi takleh layan sangat kang tak pasal-pasal semua kerumun aku kan. Kat sini kitaorang amik-amik gambar. Sambil tunggu anak saudara aku solat asar. Yelah dia tak boleh buat jamak macam kitaorang. Masa nih macam dah petang macam pukul 6.00 ptg kat Malaysia. 

Masjid Amirul Mukminin, Makassar

Sunset kat Masjid Terapung

masa nih nak maghrib dah

Kitaorang stop dulu kat satu Mall ni untuk anak saudara aku nak solat Maghrib. Kat sini ada jual macam-macam dari baju, tudung n segala macam barang keperluan. Aku plak tengok tudung bawal plain kat sana murah-murah plak. Sehelai bila di convertkan jadi RM2.00 ++. Actually yang paling geram sekali tengok colornya. Perghh semua ton color ada. Kalau merah tuh ada banyak jenis lah. Rasa nak borong semua jer. Tapi kan satu aku tak gemar gi sini orang-orang sini tak mesra alam. Tak macam Bandung, kalau nampak orang Malaysia memang dok memanggil2. Tapi kat sini agak kureng sikit. Even diaorg sesama diorg pun kasar jer. Aku siap tgk lagi camner orang dia sendiri bertekak masa beli barang. Yelah kan maybe tempat diorg nih bukan destinasi pilihan pelancong. Tuh yang kureng sikit agaknya.

Errr sambung lah ek Part 5 ek?

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat