My Nephew E-day 2

9 berbalas 7

Actually majlis nih dah lama. Last year bulan 11, cuma aku tak sempat nak post kat sini.
Tunang anak saudara aku nih org nogori so pepagi pukul 7 pagi kitaorang dah bertolak ke Jempol, Negeri Sembilan.

breakfast dulu!

Sebelum tuh kitaorang berhenti untuk breakfast dulu kat RnR Pagoh untuk breakfast. Akak ipar aku merangkap mak kepada anak saudara aku tuh dah siap2 bawak bekal dari rumah. Kenduri kat tepi highway tuh. Ada makanan ringkas macam bihun goreng putih, sambal telur dan sandwich sardin n telur berserta air kotak Marigold dan Mineral water. Lepas kenyang kitorang pun bertolak menuju ke Jempol.

anak-anak gadis n mak-mak gadis sebagai pengangkat dulang hantaran

Sebelum tuh mak aku pesan kenapa pergi 4 kereta. ramainya. Aku plak cakap 4 kereta macam sikit. Yelah kan org sekarang tunang bukan macam orang dulu. Sekali nasib baik bawak 4 kereta sebab siap buat khemah so kalau dtg 1-2 kereta malu lah kan.

acara berpantun oppss org nogori tak berpantun

Lepas menempuh perjalanan yang berliku-liku n sesat sekejap barulah sampai kat rumah family perempuan. Ketua rombongan adalah abg aku yang sulong merangkap pakcik anak saudara aku ekekek. Abg aku yang sulong nih ada pengalaman sikit jadi wakil meminang. Anak dia pun dah 2 org dah kahwin.

akak ipar aku sarung cincin kat bakal menantu dia

hantaran daripada pihak perempuan

Diorg nih akan di ikat selama setahun hidup.
Insha Allah kalau ada rezek dalam masa setahun nih boleh dilangsungkan majlis pernikahan.
Tak payah tunggu setahun huhuhu.


Huhuhu ada beberapa lagi anak saudara aku masuk dalam list untuk dipinang dan meminang.
Bertambahlah cucu saudara aku yer.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah