Resepi: Pizza


Kali ni aku nak share resepi Pizza guna kulit tortila. Kalau kat Hypermarket ada jual yang namanya Mission Wrap tuh. Haritu masa bulan puasa nampak kawan aku post gambar kat instagram dia buat macam pizza tapi guna kulit tortila tuh. Kebetulan kat rumah aku memang ada aku simpan stok Mission Wrap tuh so aku pun try ler. Memang sedap n rangup lagi. Aku bakar kat dalam microwave jer since aku tak reti guna oven baru yg akak aku beli (jenis malas nak selak buku instruction)

Bahan-bahan
Kulit Tortila Mission Wrap (ikut suka nak kulit bawang ke yang plain ke)
Base sos = Mayonnaise +  Sos cili (ikut suka kalau nak guna sos spaghetti tomato tuh pun boleh)
Tuna dalam tin, sosej di potong, isi ketam (dipotong), udang or ikut suka bahan untuk ditabur nih ayam ke etc
Cheese (mozarella ke cheedar ke ikut suka asal sesuai ngan pizza)

Cara-cara 


Sapukan sos mayonnaise + sos cili sebagai sos base kat kulit tortila mission wrapp.



Susunkan bahan-bahan tabur tuh kat atas sos tadi.



Taburkan cheese kat atas pizza (aku guna cheese cheddar yang slice tuh jer) pastu masuk dalam oven or microwave (kalau microwave masak dalam 7 minit-8 minit)

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat