Makan-Makan: Restoran Saujana Seafood, Gelang Patah Johor

merenung masa depan

Cerita dah lama. Heheh. Well 2013 kan tahun malas aku. Cerita masa bulan 1 haritu. Cuti panjang so akak aku n family dia  yg duduk Shah Alam balik lah JB nak tgk ibunda tercinta. Masa nih lepas trip ke Universal Studio tuh. Abang aku yg sgt generous tuh lagi sekali nak belanja makan kat sini sebab katanya masa kat Singapore tuh mak aku tak ikut. So kiranya tujuaan utama nak belanja mak aku makan.


budak byk kerenah

Restoran pilihan kitaorg adalah Restoran Saujana Seafood kat Gelang Patah, Johor. Actually nih bukan first time makan kat sini. Dah banyak kali jugak. First time utk akak aku n family dia. n satu lagi kitaorang pergi time Lunch. 

Pelayan restoran baru

Untuk makan-makan kali nih 12 orang dewasa n 2 orang kanak-kanak yang join and the damage is RM380.00 yang pada aku boleh lah untuk 12 orang makan. Pada aku restoran nih sedap jugak lah cuma dah tak sesedap masa 5 tahun yang lepas. Actually dah lama tak pergi sini. Last pergi pun 3-4 tahun yang lepas.


sajer jer kasi besar gambar nih hehehe

1 - Kangkung Belacan. 2 - Tauhu hot plate. 3 - Ketam Berlada.
4 - Asam Pedas Ikan Merah. 5 - Kailan Ikan Masin.
 6 - Sotong goreng Nestum & 7 - Sambal Belacan.
Tak kelihatan dalam gambar Ayam Goreng Saujana.

Selesai sudah!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat