Makan-Makan: Sushi Homemade

buruk rupa sushi aku nih huhuhu

Actually ini adalah percubaan buat sushi kali ketiga. Kali pertama boleh klik sini. Ada resepi lagi kat situ. Kali kedua pulak aku cuba tak jadi sebabnya aku guna beras jepun yang telah dimakan oleh kutu beras. Mula-mula aku jemur beras tuh untuk ilangkan kutu beras. Tapi memang tak jadi. Lembik macam bubur plak beras aku jadi. Sudahnya ke tong sampah ler (membazir betul kan aku nih). So pengajarannya sila simpan lebihan beras jepun anda dengan baik dan selamat ya. 

alhamdulilah jadi gak beras aku nih.

yang nih plak sushi roll

Actually sushi nih dibuat atas permintaan anak-anak saudara aku yang gemar makan sushi. Budak-budak nih kadang-kadang nak makan air tangan makcik dia kan so gigih lah aku buatkan sushi nih. Yelah budak2, nanti korang dah kahwin mesti dah xda mintak2 masak2 kat makcik mu ini tiap2 hari sabtu kan. Huk Huk Huk sedih plak bila kenang2 camner aku in future kan huhuhuhu.

Comments

Popular posts from this blog

Tabung Haji